Tidern går fort

Jag minns en speciell b-ponny! Det var min första sköthäst.Jag fastnade för henne allra första gången jag såg henne. Hon var fin och mycket busig. Hon jade "fotbollslindor" svarta med vita rutor.jag ville så gärna börja ta hand om henne, och drömen slog in på julafton fick jag ett kort där det stof att jag skulle få börja sköta henne! Jag kommer ihåg hur glad jag var, ett kort som fick mig att bli så glad. Jag kommer ihåg den dagen vi for och tittade på henne och fick veta vars allt var. Jag fick börja ta hand om henne 2-3 dagar i vecka. Hon var den busigaste hästen jag någonsin suttit på. ( och det är hon nog än idag, den busigaste jag suttit på alltså)   jag flög av varje gång jag red. men slutade aldrig gilla henne. Har många minnen med henne dom kommer nog alltid att finnas kvar!  Men det 5 april fick jag ett hemskt besked att Ronja skulle tas bort.  Det var en måndag som var jätte jobbig och jag, Jennifer och Cajsa var med henne hela kvällen.  vi red henne alla tre ( inte samtidigt)  och jennifer skulle skritta henne från banan till stallet. Och busig som ronja är drar hon en sken och bockar av stackars Jennifer.  Men sån var Ronja och det gick inte att ändra på. 



R.I.P
                                                                                                         6/4-04

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0