Tisdag


Steg upp halv åtta, smörade en macka och sen körde pappa mig till stallet, hade lovat mamma att ta morgon i små stallen . tog ut hästarna, alltså bliiir galen! hästarna skulle typ ha två täcken, om det var över -10. och var det kring -20 så skulle dom ha typ två vintertäcken... Vilket jäva trams säger jag bara... Kingen har ett täcke ett vinter, och dom andra hade ett stalltäcke + vintertäcke med hals, allså det -14... Hur gör dom när de blir 25, fattar man inte att hästarna blir känsligare ? ska dom ha tre täcken på sig då? så att dom inte kan röra sig och blir ännu kallare, då hästarna iknte kan "resa" håren åt rätt riktninge.... Jaja det är ett litet stall så det tar ju ändå inte så lång tid att sätta på täckerna!.  fick börja med att skotta när jag kom dit, men hann inte skotta så mkt. Mockade åt Kingen och gick sedan till Prinsen ,fixade iordningen honom till Lotta! Satan vilken snygg ponny jag har! är så kul  se lotta tida honom.. hon är verkligen KUNG.  fick veta vad jag ska fortsätta jobba med osv, skönt att vi tyckte samma. då kanske man förstår sig på sin häst ändå ;)  nu har jag byt lakan i sängen till ett bar röda som jag fick i julklapp :)städa och fixat i mitt rum, funderar på att slänga i mig lunch :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0