Irriterad!!!

Läste ett inlägg på typ dessis sida... men typ alla dom där skriver ju hela tiden att man ska vara smal, men blir så irriterad fan vad dom ska kränka på andra! Dom flesta är ju faktiskt smala, & anses som perfekt. men vi som inte är smala, är vi mindre värda? hur ids man ens gå och kränka ner på dom som inte är det. Man mår ju redan dåligt över det. Tex man vill inte bada på stranden inte ligga och sola i bikini. Man vill inte byta om öppet inför andra! då menar jag ju typ byta tröja/byxa.Kan ju bli ett stort problem när man ska byta om på gymnstiken eller i omklädningsrummet till en tränig. Okej jag kan hålla med om att det inte är helsosamt för kroppen att trycka i sig en massa skit som den inte kan förvara osv, Kroppen kommer ju säga ifrån! Sen är det skillnad på att vara mullig och tjock! Det är inte roligt att vara med på foton för man hittar alltid felen på sig själv. man störs sig på sin kropp inprencip hela tiden, ser man sig i en spegel, hoppas man att spegen vissar fel. man köper stora kläder för att folk inte ska se hur man ser ut med tajta. allt de där är en mardröm. Men jag vet ju själv att det är man själv som skpar hur man ser ut, man hade kunna gå en annan väg, man hade kunna börja träna, man behöver inte äta godis varje dag osv...men tänk att visa kan inte ro för hur dom ser ut. man kan träna och hålla igång varje dag och knappt äta godis och sådant. Ändå har man mage och lår och vikten är för mkt. Vad gör man då? Och det som störmigextra mktär när ens kompis säger " jag är så tjock"  "jag har så stor rumpa" Även fast dom inte har det.  Inte det att jag menar att man inte ska kunna säga "gud vad jag har stor rumpa" ;) Ni kanske förstår.

Kommentarer
Postat av: Ida

Förstår precis,känner igen mig i allt du säger :)

2009-10-26 @ 21:27:42
URL: http://idalovdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0