Skolan kan ta sig!

Skrev till min klassföreståndare att jag måste vara ledig tisdag & onsdag första skolveckan och hon tyckte verkligen inte att jag skulle vara det för att kag har så hög frånvaro och att jag hade varit ledig förra terminen (3 dagar) och om jag inte redan hade bokat resan så tyckte hon att jag skulle överväga om det var värt att fara. Men herregud hon är ju efterbliven! Jag tycker inte att jag har varit borta så mycket, jag har varit sjuk(!) det är inget man kan ro för? okej det har varit lite fejksjuka men jag har giltig frånvaro, två ogiltiga. Och jag var borta en hel vecka när vi sålde Kingen men jag mådde inte så bra då. Men jag ligger inte efter i ett enda ämne och inget IG. Tycker att skolan går över styr, jag vet att det är viktigt att vara där osv men man måste väl få leva också? om jag skulle bli allvarligt sjuk eller dö vill jag ha upplevt saker och levt mitt liv inte bara gått i skolan punktslut..

Sen vet jag att man måste få bra betyg och att skolan är super viktig för att kunna komma vidare här i livet, för om 1,5 år är det jobb som gäller och då hjälper det inte att man levt livet när man varit ung då är det hur bra man skött skolan, hur bra betyg man fått. Och just nu går det inte så bra för mig med betygen dom är rätt så låga men jag har ingen glöd jag är less och omotiverad! Därför tror jag att det är bra att göra lite annat för omväxlingsskull.  LEV I NUET, tänk inte alltid så mycket på framtiden den kanske aldrig kommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0