Utkast: Nov. 11, 2010


Ronja
B-ponny
Min första sköthäst tog hand om henne ungefär 3 dagar i veckan, Till en början flög jag av henne varje gång jag satt på henne... Hon var skit busig och visste hur hon skulle få av en, sista gången jag flög av var när jag red en privat lektion för jessica! ramlade av i en vattenpöl och Jessia tvingade mig att sitta upp igen! sen blev det bara bättre och bättre! tog privat lektion en gång i veckan, tävlade en dressyrtävling med henne. Hopning var inte hennes starka sida, hon hoppade 1 meter över en bom typ. 6 april 2004 fick hon vandra vidare.





Golden Katja
c-ponny
Katja är en väldigt fin dressyr ponny som lärde mig mycet det var på henne jag började samverka med mina hjälper och lärde mig "rida" en häst.  Hon var lite osäker i hoppningen och det gjorde ju inte det hela bättre att jag var hopprädd. Henne tog jag hand om i ett år ungefär, innan vi bestämde oss för att köpa en häst. katja var ett alternativ men kände att hon var för liten.


Little Prince
c-ponny 
När vi hade bestämt oss för att köpa häst hade vi inte prinsen i tanke, visste att han stod på min klubb men inte att det var tänkt att han skulle säljas. Vi hade tagit hem en ponny på prov som hette Tara, hon var en väldigt osäker i sig själv och kunde ingenting.  En dag när jag satt i pentryt på stallet frågade Emmelie mig " Har din mamma pratat med dig? jag -nej??" sen berättade Emmelie att jag skulle ta prinsen på foder och eventuellt senare köp.  Jag hade fortfarande kvar Tara och fick pröva rida prinsen i ridhuset. och jag kände verkligen " det är en sån här fin ponny jag vill ha! jag hade aldrig orkat med Tara i längden att utbilda en häst. att inte få fara och tävla som alla mina vänner gjorde.  Bestämde oss för att skicka tillbak Tara det var tungt för hon kom nära mig och hon hade det uppenbart inte bra hos ägaren/försäljningsstallet.  22 april 2005 blev Prinsen min alldeles egna ponny. 2006 kom vi ut på tävlingsbanorna och hela året gjorde vi framsteg! sen började det gå sämre (på tävlingarna), jag lärde mig rida honom på hemma plan gick det bättre men på tävling var resultaten väldigt varierande. Han är en het ponny som gillar att visa upp sig och det på tävling kan bli jobbigt! men hellre kämpa för framgång än att få det gratis! På prinsen har jag lärt mig enormt mycket och än en gång det finns ingen roligare häst! han är precis som jag vill ha det.


Son of keys
Vi letade länge efter en till häst, Kingen var faktiskt det första häst vi for och kollade på! det var 2007 i juni. Det var mamma som provred och hon fastnade för honom, för att han var lydig och känslig i hjälperna.  Själv tyckte jag att han såg ut som en travare önskar att jag hade en bild på honom när vi köpte honom.  Enligt ägaren var han jätte duktig och kunde en hel del.  När vi hade köpt honom och haft hästarna på bete och tog hem honom till Gällivare och satte upp våran tränare Annelie på honom, och hon berättade att han inte kunde någonting. Efter ökad foderstat och regelbunden träning började det hända saker både i kroppen och knoppen! från att vara världens snällaste femåring blev han helbusig och arbetskrävande.  Vi gick från 0-10! Det var på Kinggen jag lärde mig rida storhäst, det var på honom jag utvecklades vidare. Jag lärde mig att lita på honom, jag lärde mig hoppa på honom han var ärlig och gjorde alltid sitt bästa han försökte!
7 september 2010 sålde vi honom, då tiden inte räckte till och jag hade flyttat hemifrån.  Jag saknar honom enormt mycket och ingen kan fylla det tomrum han lämnat efter sig. Skulle göra allt för att få haft honom kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0