Jag behöver en vändpunkt

Är riktigt besviken och allmänt less på mig själv just nu! Ingenting i skolan går som jag vill. Jag har alltid varit ett Vg-mvg barn och jag har nöjt mig med det för jag har aldrig behövt plugga... tills jag började gymnasiet. Allt går bara sämre och sämre mina betyg är aldrig högre än ett G vilket gör att jag tappar gnistan jag orkar inte anstränga mig för jag vet att jag ändå får G, g:et som jag inte vill ha. Egentligen borde jag anstränga mig 100 gånger mer. Men det är svårt att kämpa när man inte har någon lust när man inte tycker att det är roligt när man inte har något mål.   Samtidigt vill jag få bra betyg för att kunna utbilda mig och plugga vidare till det jag vill inte "bara ta det jobb jag får". Betygen är ju inte viktiga när jag kommer att söka jobb bara jag har gått i skolan och klarat kurserna med ett slutbetyg sen spelar det ingen roll om jag har ett G eller ett MVG  däremot om jag ska plugga vidare och söka in på högskolor osv krävs det lite mer. Jag skulle aldrig kunna fundera på att hoppa av skolan jag tycker om att gå i skolan att lära mig nya saker, utvecklas och träffa vänner. Men jag är så less på att ta med mig skolan hemoch att försöka plugga på kvällen inför prov och liknande.  Jag tror inte någon kan få mig att hitta glöden, jag måste veta vad jag villl och sen gå den vägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0