Vintermarknad

Sitter i överkalix på bussstationen och väntar på att klockan ska bli 15 så jag kan sätta mig på nästa buss som tar mig till Gällivare.  Känner på mig att det kommer bli en grym helg som är efterlängtad. Sen är det ju marknad i Gällivare vilket innebär sura remmar,munkar, polkagris och ja ni vet dock blir det inget sånt för mig i år men något som är tradition är ju sockar sen är jag sugen på torrkött det är ju så sjukt jäkla gott. I morgon jobbar jag från klockan 10-16 så marknaden ska jag försöka hinna med på söndag innan jag far till Kalix igen. Min mage kurrar som tusan jag är skit hungrig och kommer inte hem förrän om 3 timmar och då måste jag hoppa in i duschan och svischa om till partykläder. Tror faktiskt jag ska ta och utforska överkalix och kolla om dom har någon affär här eller om det är helt öde. Kanske ett fik så jag kan köpa en macka åtminstone.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0