Frankrike


skulle ju berätta till hur det Var i Frankrike men tror jag hoppar den biten, orkar inte vara någon bitter människa här på bloggen ser inte mening med det och vem vill läsa på en massa klagande? men kan väl säga att det var inte som jag tänkt mig och var mer en slav än en arbetande.. Jobbade på tok för mycket, dåliga arbetstider, jobbade inte bara i stallet utan inne i huset, dåligt betalt (19 kr/timmen)

Men innan ni far iväg och jobbar någonstans: be att få fasta arbetstider, att få veta vad som ingår i erat arbete, veta lönen/timlön,  se kontraktet. Men jag tycker verkligen att alla som är sugna på att pröva jobba utomlands ska göra det för det är en upplevelse, man blir självsäker,  får nya vänner/ kontakter, möjligheter, dörrar öppnas osv. Jag ska lätt jobba utomlands ett år eller två efter att jag är klar med all skola, vidareutbildning osv.. Ni kanske rent av hamnar i paradiset och kommer aldrig mer till sverige vissa har ju turen! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0